dimarts, 21 de gener del 2014

Mini pizzes amb melmelada de tomàquet verd

Aquesta recepta va dedicada a les filles lectores!! Tinc un trauma des de: a casa per qüestions de moda o per convicció, no ens deixaven veure segons quines pel·lícules, ni sèries, ni llegir alguns llibres. Ho entenc, tot i que no ho aprovo. D'acord, la peli era Sisí, quan la vaig poder mirar als 18 anys, vaig pensar que estaven carregats de punyetes, és cursi i masclista, però crec que haurien d'haver confiat una mica més en nosaltres. De llibres recordo molt especialment algun juvenil de la galera,  amb això aconseguien que encara en tingués més ganes de llegir-los. Era tant bona nena, que no els vaig intentar llegir mai d'amagat. La sèrie que no vaig poder veure mai va ser Dallas, o el concurs Un, dos, tres, no sé si em vaig perdre res, segurament que no, però em convertien en un bitxo extrany i alienígena. 

Per què tot aquest rotllo? Ara sóc mare, de dues filles, la gran des de ben petita que no es desenganxa dels llibres, molts cops el "càstig" és amagar-li el llibre. La petita llegeix però no al ritme de la gran, i he arribat a la conclusió que mentres llegeixi que llegeixi el què vulgui. Tant una com l'altra quan agafen un llibre que no els hi "toca" sempre l'acaben deixant i no se'l llegeixen, elles mateixes arriben conclusió que no l'entenen i que no els hi toca. 





Uns de les primers llibres llegits, tant per una com per l'altra, són els del Gerónimo Stilton o de la Tea Stilton, Gràcies a aquest personatge curiós en un món de fantasia, inicien un viatge enriquidor al món dels llibres.
A l'escola, la mestra, creava reptes d'investigació, un va ser què era Stilton, vàrem descobrir un formatge fort i blau, d'aquells que ens agraden tant, des de llavors que el busquem per tots els super que posem els peus, però fins fa poc no el vàrem trobar. 
Aquestes mini pizzes de melmelada de tomàquet verd és un homenatge a les meves filles lectores!!




Necessitem 4 unitats:
4 bases petites de pizza ( tant les podem fer nosaltres com les podem comprar fetes)
4 cullerades de melmelada de tomàquet verd
4 talls de formatge Stilton
8 tomàquets cirerols
fulles d'orenga
oli





Pre-escalfem el forn a 200º.
Posem al damunt d'una safata per anar al forn les 4 bases. Hi posem 1 cullerada de melmelada, el tall de formatge Stilton esmicolat i dos tomàquets partits per la meitat. Ho amanim amb un raig d'oli i un polsim d'orenga. Ho hi posem sal, el formatge ja és prou fort.
Les enfornem fins que estiguin daurades.





Bon profit, estimats lectors.

10 comentaris:

  1. Qué bones aquestes pizzes d'un formatge ben bo i selecte!!!! El toc de melmelada verde, deu anar estupendo.
    A mi tampoc em deixaven veure Dallas!!!! que hi farem!
    Petonets

    ResponElimina
  2. Que bones aquestes pizzes! Per a totes les lectores i els lectors menuts!!!
    Petonets,
    palmira

    ResponElimina
  3. Hola guapa tu

    je,je, ja t´inmagino...


    Que bona per sopar, mil petonets Susanna

    ResponElimina
  4. S'haurà de provar això de fer una pizza amb melmelada de tomaquet verd. Fa una pinta impressionant

    ResponElimina
  5. Per favor quina cosa més bona, deus començar amb una i no deus poder parar!!!!

    ResponElimina
  6. Ostres quina pizza més original!!!
    Ja em teniu a la vostre cuina.
    Llegeixo aquestes receptes tan dolces.
    Salutacions :)

    ResponElimina
  7. M'encanta el stilton, bé a casa som molt formatgers, però aquest té un gust especial i quí Reus sí que en trobo. Ara en tinc bastant d'aquestes festes així que potser sí que en podria fer una pizza.
    iIque tothom llegeixi el que vulgui, jo llegia des de Pollyanna fins a Fromm o Kafka... passant pals "Cinco", perquè no? El que no resisteixo són aquests llibres aigualits d'ara...més val La Dama de les Camèlies!!! Cal buscar el gust, com el de les ostres confitures.
    Petonets.

    ResponElimina
  8. Quina delícia!!!! Us inventeu unes coses....tan bones!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  9. Una pizza amb mermelada de tomàquet verd!! Quina passada!! Sou les reines de les mermelades!! Petonets!

    ResponElimina