diumenge, 11 de novembre del 2012

Peus de porc amb melmelada de ceps

Quant fa uns dies estàvem fent una fira a Els Pallaresos vàrem descobrir una petita botiga de poble que com sempre, no vàrem poder estar-nos d'entrar i fer una mica el xafarot. Can Pistraques ens sonava pels embotits que trobes a moltes botigues, aquest Can Pistraques, al c/ nou 40,  el porta la Marta, filla de Can Pistraques, sap de l'ofici, i es fa l'emboti ella en el seu petit obrador. Quan al poble encara no hi havia botiga va creure que posar-ne una era una necessitat a cobrir. En un racó del taulell hi vàrem trobar el descobriment del dia: uns peus de port cuits i sense ossos! Ja sabem com som, cada cop més mandrosos i amb menys temps. I la llumeta es va encendre, de cop i volta ja sabia quina recepta voldria fer per la recepta del 15, que aquest mes ens proposaven els bolets. Peus de porc, bolets, melmelada....si, ja ho sé, sembla difícil, i encara no sabia si seria bo i si quedaria bé, però ho havia d'intentar.

PEUS DE PORC AMB MELMELADA DE CEPS



















Vàrem comprar un rotllo de peus de porc a la Marta, i només necessitàvem una mica de melmelada de ceps, una mica de sal d'olives negres, que vàrem portar de Mallorca, un rajolí d'oli d'oliva i una paella o planxa molt calenta.

Hem tallat els peus de porc en rodanxes d'un centímetre i mig, escalfem la paella o la planxa, i posem unes gotes d'oli, i hi posem les rodanxes. Les deixem que facin una mica de crosta i les girem. Quan l'altre part està prou torrada ja les podem treure. Les posem en un plat, hi posem una mica de sal, i unes gotes de melmelada de ceps. I molt bon profit!

El procés és tant fàcil i els resultats tant increïbles, que no m'ho podia creure! L'hem menjat com aperitiu de diumenge i llàstima que no comprés més peus de porc!!



15 comentaris:

  1. Com m'agrada això d'escriure posant-vos cara!!jeje!!
    A nosaltres just ens va tocar la melmelada de ceps!! tot i que encara no l'hem tastat ens va sorprendre molt que se'n pogués fer melmelada.
    Coneixem Can Pistraques i corroborem que venen productes de molta qualitat.
    ptns!!

    ResponElimina
  2. òndia! i jo on trobaré peus de porc desossats com aquest que ens expliques?
    Nenes, Quina bona pinta. M'arriba fins aquí l'oloreta!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  3. Que bons! i si a sobre compreu els peus ja tan preparadets...una bona proposta de festa! Marta

    ResponElimina
  4. Bet, sabies que coincidiriem amb un ingredient: la melmelada de ceps vostra. La resta és ben diferent. Però la melmelada ha sigut la gràcia del meu. Ja el veureu. Hauré d'anar a Can Pistraques.
    Nani
    Per cert tinc una bossa vostra amb una revista. Ja parlarem.

    ResponElimina
  5. Hem de trobar peus de porc per preparar aquest delícia... La melmelada de ceps vostra és tota una temptació, és un sabor que mai hem tastat!!!
    M'agrada la recepta i la idea i moltes gràcies pel premi, estic entusiasmada!!!
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina
  6. Dos dels meus ingredients preferits: els peus de porc i els ceps. M'encanta la combinació. Uhmmm, el vull tastar, quin plat tan deliciós.
    Petons

    ResponElimina
  7. Melmelada de ceps? Que original! Una abraçada!

    ResponElimina
  8. Mare meva! els peus de porc m'apassionen i els ceps em xiflen...aquest plat m'acabaria fent mal... Us felicito, noies!

    ResponElimina
  9. Quina delicatessen, mermelada de ceps i sal d'olives, un plat molt original i fàcil!! Un aperitiu extraordinari!!

    ResponElimina
  10. Aquest és un plat de 5 estrelles!! Mmmmm....què bons!!!!
    Molts petons,
    Olga

    ResponElimina
  11. Quines cracks, heu fet un plat d'autèntic luxe!!! Sabeu que se'm va passar pel cap fer una melmelada de ceps pel 15? Genial!!
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  12. Això és de 3 estrelles Michelin, i com que a casa ens agraden molt ho provarem
    Petons.

    ResponElimina
  13. Ja tinc els peus de Can Pistraques, n'he trobat en una botiga de Reus. Ara només em falta la melmelada, demà la busco per tarragona i si no ja faré la compra on-line. Una abraçada!

    ResponElimina
  14. Quina melmelada més original!!! mira que en faig de gairebé tot, però de bolets no se m'ha acudit!!!

    ResponElimina
  15. us acabo de coneixer per la recepta del 15, aquest plat em sembla exquisit

    em quedo per la vostre cuina
    ptns

    ResponElimina