divendres, 19 d’abril del 2013

Barreja de verdures amb melmelada d'all


Arribar al migdia a corre-cuita, amb molt poc temps per preparar i menjar el dinar. Segurament si el mig preparés la nit anterior no  em passaria això. Però tinc una petita mania, m’agrada menjar la verdura acabada de fer, tant si és bullida com si és a la planxa, o com sigui. Per tant, sempre que toca verdura la faig al moment. Aquesta és una recepta ràpida i diferent, d’aquests migdies que semblem que ens empaiti el diable, només necessita tenir les verdures tallades. Admet tot tipus de variants, segons els gustos, i la temporada de verdures.



Necessitem per a 4 persones:
·         2 cebes tendres
·         2 pastanagues
·         1 manat d’espàrrecs verds
·         2 carxofes
·         6 alls tendres
·         200 g de xampinyons
·         200 g de fesols cuits
·         Oli
·         2 cullerades de melmelada d’all
·         6 cullerades de salsa de soja

Hem de tallar  totes les verdures en tires, menys els espàrrecs, els alls tendres i els xampinyons. Els espàrrecs i els alls tendres han de fer uns 3 cm, i els xampinyons s’ha de tallar pel mig.
En una paella fonda, tipus wok, hi posem un rajolí d’oli, i hi afegim les cebes i les pastanagues, deixem coure un mica, a foc viu. Hi afegim la resta de verdures, fem dues voltes i hi afegim mig got d’aigua. Ha d’arrencar el bull, i hi posem els fesols, la melmelada d’all i la salsa de soja. No hi posem sal, ja que la salsa de soja és prou forta.  Una volta més, i ja ho tenim.

En menys de vint minuts podem menjar un plat de verdura, complert i saborós.






10 comentaris:

  1. Un plat dels que a mi m'agraden i amb la melmelada d'all i la salsa de soja, a que quedar, bo, bo i rebò. Que tingueu un bon dia.

    ResponElimina
  2. M'apunto la proposta de la melmelada d'all i la salsa de soja... a veure si m'escapo del raig d'oli o de la cullerada de romesco... que m'encanta però variar una miqueta és bo!!

    Per cert, mil-i-un agraïments per dir-me el vostre parer sobre el procés de la melmelada de llimona, la veritat és que n'he llençat molts intents i va ser parlant amb amigues que va sortir el tema i no sé qui va dir perquè no provar amb salmorra com fem amb les olives... a llençar-ho sempre hi som a temps vaig pensar, i vet aquí que aquesta vegada va sonar la flauta!!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  3. Melmelada d'all! Això si que és completament nou per mi! Aquestes vostres melmelades sempre sorprenen! Sou unes artistes!!!

    ResponElimina
  4. Quina delícia, això canvia el plat de verdur que de vegades resulta ensopit! Petons.

    ResponElimina
  5. Una de les receptes d'amanida que més m'agraden i sempre sorprenen es fa amb mango i all! Així que em puc imaginar que la vostre melmelada ha de ser... ummmmmmmmm!
    De fet, el vostre bolc m'agrada molt i m'ha semblat adient donar-vos el premi "Best Blog". Espero ho rebreu com una sorpresa agradable :) Mireu a aquí: http://bruixesalacuina.blogspot.ch/2013/04/panets-de-viena.html
    Una abraçada i fins aviat perquè tornaré!
    Dolors

    ResponElimina
  6. melmelada d´all???? ha d´estar boníssim, bsts

    ResponElimina
  7. Nenes, això realment ha d'estar molt bo. Verduretes amb melmelada d'all sona a música celestial...
    Nani

    ResponElimina
  8. Pues tiene que estar muy buena, no la dejaré pasar, anoto y queda pendiente.
    Gracias por vuestras palabras.
    Un abrazo

    ResponElimina
  9. Aquests plats són els meus favorits... senzills però ben ben bons!
    Gràcies per l'idea!
    Palmira

    ResponElimina
  10. Ostres, això de la melemelada d'all....mmmm increïble!!! Aprofito per dir-te que t'espera un premi al nostre bloc. Felicitats!!!!

    ResponElimina