diumenge, 12 de maig del 2013

Tiramisú amb melmelada d’albercocs


Aquesta setmana passada he vist vàries receptes de tiramisú, i em van venir unes ganes terribles de fer-ne, fa molt temps que no en feia i he hagut de buscar i rebuscat la recepta que m’havia passat la meva germana, que per a mi és la més bona que he tastat. És tant bona que he retornat a Florència, quan hi vàrem anar per primer cop, l’any 1984 i hi vaig descobrir el tiramisú.
Aquest tiramisú té alguna variant del clàssic, com la melmelada, el cafè que l’he fet descafeïnat i no hi he posat cap licor.



Necessitem:

·         2 clares d’ous
·         4 rovells d’ous
·         100g de sucre
·         400g formatge mascarpone
·         200g de melindros, avui els he fet servir secs
·         175ml de cafè descafeïnat
·         200g de melmelada d’albercocs
·         Cacau en pols


Fem el cafè i el deixem refredar. En un bol muntem les clares a punt de neu. En un altre bol batem els rovells amb el sucre, quan estiguin escumats i blancs, hi afegim el mascarpone a poc a poc, i després les clares d’ou muntades, fins que quedi tot lligat.
Ja podem omplir els recipients individuals. Al fons de la cop hi posem un tros de melindro sucat amb una mica de cafè, no cal que quedi tou, al damunt hi posem una capa fina de melmelada d’albercocs, i al damunt una mica de crema, que quedi tot cobert. Repetim l’operació  fins arribar al final, que hem d’acabar amb la capa de crema. Ho posem a la nevera a reposar, mínim 3 hores.

Aquí teniu dues presentacións:






Quan ens ho anem a menjar hi espolsem cacau per sobre.
A veure si us agraden els canvis.



12 comentaris:

  1. Em sembla que si que m'agraden els canvis!!!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  2. Genial la idea de ficar-hi melmelada d'albercoc, m'encanta!!

    ResponElimina
  3. Amb la pinta que fa ha de ser bó per força! :)
    Una abraçada
    www.bruixesalacuina.blogspot.ch

    ResponElimina
  4. Una variant sorprenent amb la melmelada d'albercoc. Aquest tiramisú ha de ser boníssim!!!. Una abraçada, noies.

    ResponElimina
  5. Oh!!! Amb melmelada d'albercoc... que bo que té que estar...!!! :P Ja sabeu que m'encanta el tiramisú... així que m'agrada veure'n diferents variants per així anar-ne provant de diferents!!! La vostra versió m'ha agradat moltíssim!! I les presentacions molt maques ;)

    Una forta abraçada!

    ResponElimina
  6. UFFFF aixó si que ha de esatr bonisim !!!
    QUINA BONA IDEA . ho porvaré de fer
    besades

    ResponElimina
  7. Quina temptació a aquesta hora tonta de la tarda!!! M'heu transportat a la Itàlia més dolça!!! Una abraçada!

    ResponElimina
  8. Sou unes artistesssssss!!! Què bo ha de ser!!!
    Petonss,
    Olga

    ResponElimina
  9. Una manera molt primaveral de prepara aquest gran clàssic italià!
    petons,
    palmira

    ResponElimina
  10. A veure si aquest diumenge m'animo, sembla tan bo! Petonets.

    ResponElimina
  11. quin aspecte més temptador.... m'agrada aquesta versió!!

    ResponElimina